از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید پیام ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  در برابر خسران خود را چگونه بیمه کنیم؟
تنها راه جلوگیرى از خسارت، ایمان و عمل است. {آمنوا و عملوا الصالحات} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 587 قالب : تفسیری موضوع اصلی : ایمان گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  رشد دیگران برایمان مهم باشد
به فکر خود بودن کافى نیست. مؤمن در فکر رشد و تعالى دیگران است. {تواصوا بالحقّ} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 587 قالب : تفسیری موضوع اصلی : تفکر- اندیشه گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  تواصی به حق ارجحیت دارد یا تواصی به صبر؟
سفارش به صبر به همان اندازه لازم است که سفارش به حق. {بالحقّ - بالصبر} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 587 قالب : تفسیری موضوع اصلی : موعظه- پند- اندرز گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  تقدم ایمان بر عمل
ایمان بر عمل مقدم است، چنانکه خودسازى بر جامعه سازى مقدم است. {آمنوا و عملوا... و تواصوا} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 587 قالب : تفسیری موضوع اصلی : ایمان گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  لازمه اقامه حق چیست؟
اقامه‏ى حق به استقامت نیاز دارد. {تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 588 قالب : تفسیری موضوع اصلی : استقامت گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  جامعه چگونه اصلاح می‌شود؟
جامعه زمانى اصلاح مى‏شود که همه مردم در امر به معروف و نهى از منکر مشارکت داشته باشند. هم پند دهند و هم پند بپذیرند. {تواصوا بالحقّ} (کلمه «تواصوا» براى کار طرفینى است) [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 588 قالب : تفسیری موضوع اصلی : امت - جماعت - جامعه گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  برای رهایی از خسران چه کنیم؟
نجات از خسارت زمانى است که انسان در صدد انجام تمام کارهاى نیک باشد گرچه موفق به انجام آنها نشود. {عملوا الصالحات} (کلمه «الصالحات» به صورت جمع محلّى به الف و لام آمده است) [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 588 قالب : تفسیری موضوع اصلی : خسران گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) : معضل جوامع إسلامی اینکه کار یا مسئوولیّت یا وظیفه به مؤمن (نما) میسپارند و إمتیاز مؤمن بودن أرجحیّت را بر هر توانی علمی وکاردانی وتجربه وکارشناسی ... مییطلبند. وتوقّع دارند به موفّقیّت اتمام کار انجام شود.
نجات از خسارت زمانى است که "إعقل وتوکّل" میباشد.
ضمنا؛ تواصوا به معنیه: مداومت وپیگیری پی در پی بدون إنقطاع یا تنبلی یا عذر یا بهانه ... میباشد.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  ایمان باید همه جانبه باشد
ایمان باید جامع باشد نه جزئى. ایمان به همه اجزا دین، نه فقط برخى از آن. {الاّ الّذین آمنوا} (ایمان، مطلق آمده است تا شامل تمام مقدسات شود.) [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 588 قالب : تفسیری موضوع اصلی : ایمان گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  صبر - مسعود ورزيده

صبر در اینجا نیز معنى وسیع و گسترده‏اى دارد که هم صبر بر اطاعت را شامل مى‏شود ، و هم صبر در برابر انگیزه‏هاى معصیت ، و هم صبر در برابر مصائب و حوادث ناگوار ، و از دست دادن نیروها و سرمایه‏ها و ثمرات.

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نمونه قالب : اعتقادی موضوع اصلی : رابطه انسان و دنیا گوینده : مسعود ورزیده
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  یک مثال ساده برای تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر - سيد حسين اخوان بهابادي
یک مثال ساده برای تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر مثلا برای بچه ها می توان بحث چراغ قرمز سر چهار راه ها را مطرح کرد که فرضا فردی می خواهد حق چراغ قرمز که ایستادن است را رعایت نکند می توانیم با اشاره چشم، دست، سر یا با زبان یا حتی با زدن یک بوق او را به رعایت این حق سفارش کنیم ممکن است فردی متوجه چراغ قرمز نشده است و با این کار به او کمک کردیم یا قصد دارد ان را رعایت نکند اما تذکر ما می تواند مانعی بر عدم رعایتش شود و سفارش به این حق باعث ایجاد نظم و انجام بهتر و از همه مهمتر ایمنی کار شود اما تواصوا به صبر برای کسی که از ماندن پشت چراغ بی صبری می کند و زبان به شکایت باز می کند و عجله دارد یا می خواهد قبل از سبز شدن چراغ حرکت کند می توانیم او را به صبر دعوت کنیم بی صبری که باعث بهم زدن آرامش خود و اطرافیان خواهد شد و می تواند خود باعث و بانی نقض حق شود و همچنین به کسی که با سفارش به رعایت چراغ قرمز با بی مهری و یا برخورد تند خاطی روبرو شده می توان او را به صبر دعوت نمود گاهی متاسفانه شنیده شده بعلت این که خاطی زبان به بدگویی باز کرده است فرد سفارش کننده با عدم صبر در برابر ناملایمات با ان شخص وارد دعوای زبانی یا حتی فیزیکی شده است و فرجام تلخی در پی داشته است یا فرد با مشاهده اینگونه برخوردها تصمیم بر عدم سفارش به حق و گرفتن رویکرد بی تفاوتی در برابر ناهنجاری های جامعه گردیده است در صورتی که می توان با یاری گرفتن از صبر هم سفارش به حق را انجام داد هم از مشکلات بعدی ان جلوگیری نمود. سفارش به رعایت حق و ارامش در همین مثال کوچک می تواند از جنبه معنوی و کسب پاداش بعلت اجرای امر الهی نیز صورت گیرد. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : قالب : اجتماعی موضوع اصلی : قانون گوینده : سید حسین اخوان بهابادی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.