از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید صرف ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
 » الجدول فی 1 القرآن، ج‏2، ص: 487
(تراضوا)، فیه إعلال بالحذف، حذفت الألف الساکنة قبل واو الجماعة الساکنة و ترکت الفتحة على ما قبل الواو دلالة على حذف الألف، وزنه تفاعوا، و الألف المحذوفة أصلها واو لأن المصدر السماعیّ له: الرضوان. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
(أزکى)، الألف فی الکلمة أصلها واو لأن الفعل زکا یزکو رسمت یاء غیر منقوطة لأنها رابعة. و وزن أزکى أفعل إمّا لأنه اسم تفضیل على أصله و المفضّل علیه محذوف أی هو أزکى من غیره، أو أنّه وصف مجرّد عن التفضیل أی هو زاک و طاهر. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
(أطهر)، اسم تفضیل من طهر یطهر باب نصر و باب کرم وزنه أفعل، و المفضّل علیه محذوف أی أطهر من غیره .. و قد یکون وصفا مجرّدا عن التفضیل أی هو طاهر. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.