از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
شماره صفحه : 342 حزب : 69 جزء : هجدهم سوره : مومنون
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید تفسیر ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
 » تفسیر المیزان - خلاصه
(والذین هم لفروجهم حافظون ): (همان کسانیکه عورات خود را از گناه وحرام ، نگاه دارندگانند) [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  عبدالله عبداللهي - اثنی عشری
وَ الَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ «5»
توصیف چهارم: وَ الَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ‌: و آنانکه ایشان فرج‌هاى خود را نگاهدارنده‌اند از حرام و زنا و شبهه. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » اطیب البیان
وَ الَّذِین‌َ هُم‌ لِفُرُوجِهِم‌ حافِظُون‌َ «5»
حفظ فروج‌ ستر ‌از‌ نامحرم‌ ‌است‌ و ‌اینکه‌ ‌هم‌ مصادیق‌ زیادی‌ دارد، اما نساء ‌از‌ موی‌ سر ‌تا‌ ناخن‌ ‌ یا ‌ باید مستور ‌باشد‌ فقط وجه‌ و کفین‌ و ظهر رجلین‌ مستثنی‌ ‌شده‌ ‌آن‌ ‌هم‌ بدون‌ ریبه‌ و شهوت‌ ‌حتی‌ ‌در‌ قرآن‌ مجید می‌فرماید ‌در‌ سوره مبارکه نور آیه شریفه‌ 3 و 31 (قُل‌ لِلمُؤمِنِین‌َ یَغُضُّوا مِن‌ أَبصارِهِم‌ وَ یَحفَظُوا فُرُوجَهُم‌ ‌الی‌ ‌قوله‌ ‌تعالی‌ وَ لا یَضرِبن‌َ بِأَرجُلِهِن‌َّ لِیُعلَم‌َ ما یُخفِین‌َ مِن‌ زِینَتِهِن‌َّ الایة) نه‌ میدانم‌ خانمهای‌ امروز ‌با‌ ‌اینکه‌ آیات‌ چه‌ می‌کنند! آیا نمی‌دانند ‌ یا ‌ منکر قرآن‌ هستند ‌ یا ‌ معرض‌ ‌از‌ قرآن‌، گمان‌ می‌کنم‌ فقط تقلید اروپا و نصاری‌ ‌باشد‌ باری‌ بگذاریم‌ و بگزریم‌، بلکه‌ انسان‌ باید کلیه‌ معایب‌ ‌خود‌ ‌را‌ مستور کند اشاعه فاحشه‌ نشود تجاهر بفسق‌ نکند و اشد تمام‌ این‌ها ‌در‌ مورد ‌اینکه‌ آیه شریفه‌ مسئله زنا ‌است‌ ‌که‌ ‌در‌ اول‌ سوره‌ نور آیه 2 میفرماید:
(الزّانِیَةُ وَ الزّانِی‌ فَاجلِدُوا کُل‌َّ واحِدٍ مِنهُما مِائَةَ جَلدَةٍ) نظر کنید نوعا ‌در‌ قرآن‌ ‌در‌ ذکر رجال‌ و نساء رجال‌ ‌را‌ مقدم‌ ذکر فرموده‌ (وَ السّارِق‌ُ وَ السّارِقَةُ) مائده‌ آیه 42 و ‌غیر‌ ‌آن‌ و ‌در‌ ‌اینکه‌ جا زانیه‌ ‌را‌ مقدم‌ داشته‌. و نیز ‌در‌ باب‌ میراث‌ و بسیار موارد دیگر حکم‌ نساء نصف‌ رجال‌ ‌بود‌ ‌ یا ‌ کمتر و ‌در‌ ‌اینکه‌ جا متساوی‌ ذکر فرموده‌، بلکه‌ ‌اینکه‌ شامل‌ زناهای‌ ‌با‌ اجانب‌ ‌است‌.
و اما زنای‌ ‌با‌ محارم‌ و زنای‌ محصن‌ و محصنه‌ حکمش‌ قتل‌ و رجم‌ ‌است‌ بلکه‌ گفتند ‌اینکه‌ قتل‌ و رجم‌ باید ‌بعد‌ ‌از‌ مائة جلده‌ ‌باشد‌ ‌که‌ ‌آیه‌ شامل‌ جمیع‌ اقسام‌ هست‌ و ‌اینکه‌ حد دنیوی‌ ‌است‌ ولی‌ عقوبت‌ ‌هر‌ یک‌ ‌از‌ امور ‌تا‌ چه‌ اندازه‌ ‌است‌ و اخبار ‌در‌ بیان‌ ‌هر‌ یک‌ چه‌ مقدار ‌است‌ بعلاوه‌ ‌بر‌ همه این‌ها چه‌ اندازه‌ انسان‌ مخصوصا زنها باید عفت‌ داشته‌ باشند ‌حتی‌ صدای‌ ‌آنها‌ ‌را‌ نامحرم‌ نشنود مگر ‌در‌ امور لازمه‌ ‌حتی‌
دارد نماز ‌را‌ ‌در‌ صندوق‌ خانه‌ بکنند ‌که‌ بیت‌ مخدع‌ گفتند، ‌حتی‌ دارد حضرت‌ ‌رسول‌ صلّی‌ اللّه‌ ‌علیه‌ و ‌سلّم‌ ‌از‌ صدیقه طاهره‌ علیها ‌السلام‌ پرسیدند چه‌ صفتی‌ ‌برای‌ زن‌ بهترین‌ صفات‌ ‌است‌ عرض‌ کرد ‌در‌ مدت‌ عمر چشمش‌ ‌به‌ نامحرمی‌ نیفتد و چشم‌ نامحرمی‌ باو نیفتد. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.