" مَآب " در شریفه " للطاغین ماباً " نباء/22 را بیشتر اهل لغت به معنای "محل بازگشت"؛ معنی کرده اند.
بر فرض صحت این معنا؛ با توجه با اینکه، آنچه از کلمه "بازگشت" استنباط می شود، بازگشتن به محلی است که سابقه سکنی و یا حداقل عبور و گذر در آن وجود داشته و تجربه ای ابتدائی نیست؛موضوع بازگشت انسان به جهنم چگونه توجیه می شود؟
ایا دلایلی وجود دارد که انسان قبلاً؛ جهنم را تجربه کرده است؟
اگر پاسخ این سئوال منفی باشد، باید در معنی کردن "ماب" به "محل بازگشت"، تجدید نظر کرد.
پیشنهاد بنده، استعمال معنای "جایگاه" برای "ماب"؛ حداقل در این محل است.میتوان ماب را کلمه ای چند وجهی و چندمعنایی معرفی کرد که در آیه شریفه 22 سوره مبارکه نباء؛ "جایگاه"؛ برای آن متناسب تر است. والله اعلم
[ نظرات / امتیازها ]