از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید پیام ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  دفاع از مظلوم حتی اگر کافر باشد
دفاع از مظلوم، اسلام و کفر ندارد. با اینکه دختران زنده به گور شده مسلمان نبودند، ولى قرآن از حقّ آنان دفاع مى‏کند. {و اذا الموؤدة سئلت} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 397 قالب : تفسیری موضوع اصلی : دفاع گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  حسابرسى در قیامت - نيره تقي زاده فايند
حسابرسى قاتل در قیامت، بر دادخواهى مقتول توقف ندارد.

و إذا الموءودة سئلت [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر راهنما قالب : تفسیری موضوع اصلی : انسان در قیامت گوینده : نیره تقی زاده فایند
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  در سیستم قضایی الهی - سيد حسين اخوان بهابادي
یک سیستم قضایی قوی صبر نمی کند که دادخواهی از طرف مظلومین صورت گیرد بلکه خود در مواردی مقدمات ان را فراهم می کند در بعضی جوامع، متجاوزین به لحاظ عدم قدرت و توانایی مظلوم در گرفتن حق خود یا ترس انان از عواقب پیگیری ظلم می کنند اما اگر مردم جامعه ای احساس کنند که رفتار انها از نگاه سیستم های نظارتی مخفی نخواهد بود و سیستم نظارتی پیگیر مسایل خواهد شد و انها هم قدرت لازم را برای اجرای عدالت دارند مواظبت بیشتری برای رعایت حقوق دیگران انجام می دهند و دادگاه الهی بهترین سیستم دادرسی است که وحی، خبر از شروع دادرسی بدون دادخواهی از طرف مظلوم در اموری چون دختر زنده به گور شده می دهد. پس یک سیستم قضایی کارامد باید نسبت به بعضی امور حساس تر و پیش قدم باشد. در ضمن این ایه از تکریم شخصیت مظلوم در دادگاه الهی هم حکایت می کند با انکه خداوند نیازی به دانستن واقعیت ندارد و تمام وقایع بر دادگاه الهی روشن است و یا اگر روشن نیست خداوند می تواند ملائک مسوول را در جریان امور قرار دهد اما دادگاه الهی به این دانش اکتفا نمی کند و از مظلوم سوال می کند و این زیبایی کار را چندین برابر می کند همین که مظلوم اجازه اظهار بیان پیدا می کند خود می تواند حس امید بیشتر به اجرای عدالت و رسیدگی را موجب گردد و نیز تسکین دردی خواهد بود بر ستمی که بر وی رفته است مظلوم در جریان امور قرار می گیرد و حس شکرگزاری و قدردانی در حین و پس از اجرای عدالت هم شکل می گیرد و شخصیت پایمال شده نسبتا احیا می گردد.خلاصه که دادگاه باید در امور حساس خود اقدام کند و از مظلوم هم دعوت و سوال شود که به او چگونه گذشته است البته نباید مظلوم هم در این سوال و جواب تهدید دیگری را متوجه خود بیابد و باید مطمئن شود که این سوال و جواب در راستای عدالت است و در نهایت عدالت هم اجرا می گردد. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : قالب : تفسیری موضوع اصلی : کیفر گوینده : سید حسین اخوان بهابادی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.