از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید نکته ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  کم فروش یا قیامت را باور ندارد یا جزای کم فروشی را
جمله «ویل یومئذ للمکذّبین» را دو گونه مى‏توان تفسیر کرد:
الف: واى به کم فروشى که سرنوشتش به تکذیب قیامت مى‏انجامد.
ب: واى به کسانى که کیفر کم فروشان در قیامت را باور ندارند. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 416 قالب : تفسیری موضوع اصلی : منکرین معاد گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  تأثیر لقمه‏ى حلال و حرام در تربیت و روح انسان
در تاریخ عاشورا مى‏خوانیم که امام حسین‏ (علیه‌السلام) چندین مرتبه لشگر یزید را موعظه کرد و از آنان اقرار گرفت که مگر من فرزند فاطمه دختر پیامبر شما نیستم، مگر حلالى را حرام یا حرامى را حلال کرده‏ام؟ مگر شما با هزاران نامه از من دعوت نکردید؟ و... در پایان فرمود: «قد مُلئت بطونکم من الحرام» شکم‏هاى شما از حرام پر شده و دیگر سخن حق در روح شما اثرى ندارد.

امروزه هیچ یک از دانشکده‏هاى علوم تربیتى و روانشناسى دنیا، سخنى از تأثیر لقمه‏ى حلال و حرام در تربیت و روح انسان مطرح نمى‏کنند و دانشمندان شرق و غرب عالم از تأثیر تغذیه بر تربیت غافلند. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 416 قالب : اخلاقی موضوع اصلی : تربیت گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  وَیْلٌ یَوْمَئِذٍ لِلْمُکَذِّبینَ - عليرضا يعقوبي سورکي
تعبیر «یومئذ» ـ به قرینه «إنّ کتاب الفجّار لفى سجّین» ـ بر روز برخورد فاجران با نامه عمل خویش منطبق است. بنابراین عنوان «مکذّبین» در برگیرنده «فجّار» خواهد بود که با گناه خود، در عمل، تکذیب کننده قیامت اند. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : برداشت از تدبر درقرآن قالب : تفسیری موضوع اصلی : تکذیب گوینده : علیرضا یعقوبی سورکی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.