آرشیو مقالات
[ درج مقاله جدید ] عبارت :
 نويسنده : مرضیه علمدار .ب
 کلید واژه :
 ثمره های نماز شگفت آور است و می تواند، نمازگزار را تا آستان خداوند بار دهد، به شرط آنکه با اخلاص و حضور قلب همراه باشد.

 نويسنده : مرضیه علمدار .ب
 کلید واژه :
 خردمندی چنین گفته است: هیچ نعمتی نباشد که آن را حاسدی نباشد، مگر فروتنی را».

 نويسنده : مرضیه علمدار .ب
 کلید واژه :
 سالی که نکوست، از بهارش پیداست
 نويسنده : مرضیه علمدار .ب
 کلید واژه :
  ما انسان‌ها به شیوه خاصی بر سطح زمین راه مى‌رویم . با یک سبد در جلو و یک سبد در پشت.
 نويسنده : مرضیه علمدار .ب
 کلید واژه :
 همه ی ما رو هم تاثیر گذاریم و من وظیفه دارم تاثیر خوب رو دیگران بگذارم . کار من تاثیر خودشو میذاره
 نويسنده : مرضیه علمدار .ب
 کلید واژه :
 رسول خدا (ص) فرمود: در شب معراج دو لوح را دیدم ، که در یک لوح سوره حمد و در لوح دیگر کل قرآن قرار داشت که سه نور از آن می درخشید . پس گفتم ای جبرئیل این نوره چیست؟ جبرئیل در جواب گفت : آن سه نور یکی سوره توحید و یکی سوره یاسین و دیگری آیه الکرسی می باشد.
 نويسنده : مرتضی هادیزاده
 کلید واژه : معاد اثر استاد عارف به الله علامه رفیعی
 بدان که معاد برگشت روح به بدن است ، برای رسیدن به نتیجه ی عقاید و افعال و کردار نیک یا بد که در زندگانی دنیوی طبیعی ، روح به توسّط بدن مصدر آنها بوده و از او وقوع یافته است .
و این مطلب ، یعنی عود روح به بدن بعد از موت ، بی اندازه مورد بحث و اختلاف و گفتگوی زیاد در بین اهل نظر و استدلال و طوایف مختلفه از حکماء و و متکلّمین عامّه و خاصّه قرار گرفته است . و مسلکهای مختلف در این مرحله اختیار گردیده . ولی عمده ی اشکال و عدم توافق انظار از اینجا ناشی شده است که کیفیّت علاقه ی روح به بدن ، آن طوری که باید ، تصوّر نشده است ، و اکثر اهل علم و گویندگان و نویسندگان مبحث معاد تصوّر این ربط و علاقه را به طور کامل نفرموده اند . حال ناچاریم که آنچه در بیان ربط روح به بدن محتمل است و در ابتدای نظر عقل ، امکان آن جا و گنجایشی دارد بیان کنیم :
 نويسنده : مرضیه علمدار .ب
 کلید واژه :
  مقصود از قبر در بسیارى از روایات عالم برزخ است . مقصود از«فشار» عذاب خاصى است که انسان در آن عالم متناسب با کنش‏هاى خود مى‏بیند. فشار و عذاب قبر جسمانى و روحانى است، ولى جسم و بدن برزخى عذاب و فشار مى‏بیند. نه بدن مادی ؛
 نويسنده : مریم اکبرزاده
 کلید واژه : جوان ،شناخت،دوره،
 جوانی فصل پاکدامنی، آزادگی، پیشرفت و دوران تجربه های جدید برای آبادانی مادی و معنوی فرد و جامعه و فصل بروز خوبی ها و استعدادهاست. مهم تر از همه اینکه قله های پیشرفت و موفقیّت مادی و معنوی فرد در فرصت جوانی فتح می گردد. بدین سان یک جوان باید خود فرصت جوانی را بشناسد تا راه پر فراز و نشیب زندگی را با موفقیت طی کند.
جوانان سرمایه های عظیم همه ی جوامع هستند. موفقیت و پیشرفت جوامع با موفقیت جوانانشان گره خورده است، از این رو امروزه در دنیا برای تعلیم و تربیت جوانان، میلیون ها دلار سرمایه گذاری و هزینه می نمایند، زیرا تشکیل جامعه ی موفق و آرمانی، مبتنی به حضور جوانان در عرصه های مختلف می باشد. در اسلام نیز به جوان و جوانی توجه خاص شده است.
فرد وارد دورانی می شود که هرچند پخته تر و تواناتر از مراحل قبلی است، اما هنوز با مشکلاتی گریبان گیر است که با سرنوشت او در مراحل بعدی زندگی ارتباط مستقیم دارد. فرد وقتی به دوران جوانی می رسد با علم به اینکه به بهار عمر خود رسیده و توان و قدرت برای انجام بسیاری از کارها را دارد، می خواهد بزرگترین و بهترین کارهایی را که در خاطرش داشته، انجام دهد و در اوج سربلندی باشد، امّا هنوز خیلی از مسائل را نمی داند و بعضی از امور را درک نکرده است، بخاطر همین شاید در مسیر زندگی اش به انحراف کشانده شود و با مشکلات و خطرهای زیادی برخورد کند.
بنابراین جوان باید با دقت و احتیاط حرکت کند تا بتواند در این دوره حساس از سر درگمی ها رهایی یابد، زیرا عمر آدمی به سرعت می گذرد و اگر مرحله به مرحله آن را درک نکند و با غفلت و
بی توجهی فرصت ها را از دست بدهد، باید بداند که دیگر عمر سپری شده به عقب باز نمی گردد تا جبران گذشته را بکند، پس جوان باید مسائل ویژه روحی و فردی خود را بشناسد تا بتواند فرصت های عمر خود را دریابد و به گونه ای شایسته از آن استفاده کند.
بیان مسأله
جوانی، کانون نیرو و مظهر زیبایی است؛ سرشار از وجد و نشاط و لبریز از عشق و امید است. ایّام جوانی، دوران درخشندگی، شادمانی، قوت، امید، کوشش و هیجان است. یکی از بزرگترین سرمایه های هر مملکت، نیروی انسانی آن است و مهمترین نیروی انسانی هر کشوری را نسل جوان تشکیل می دهد. اسلام نیز توجه خاصی به نسل جوان داشته و جوانان را از نظر مادی و معنوی، روحی و تربیتی، اخلاقی و اجتماعی، دنیوی و اخروی، تحت مراقبت کامل قرار داده است. اولیای گرامی اسلام جوانی را یکی از نعمت های پر ارج الهی و از سرمایه های بزرگ سعادت در زندگی بشر به حساب آورده اند.
نیروی معنوی انسان در دوران جوانی به شدت ظهور می کند. همزمان با رشد و نمو اندام بدن، عواطف و احساسات گرمی که در اعماق جان جوانان بیدار می شود و آنان را به فعالیت های خستگی ناپذیری وا می دارد. با شکفته شدن قوای جسمی و روانی، بهترین عوامل ترقی و تکامل در اختیار جوانان قرار می گیرد که اگر از آن ها به درستی استفاده کنند، خوشبخت و سعادتمند خواهند شد و از طرفی دیگر، جوانان دچار شدیدترین آشفتگی های روحی و ناراحتی های روانی می گردند، به طوری که با یک غفلت ممکن است دچار سقوط، انحراف و بدبختی ابدی شوند.
انحراف و ناهنجاری سابقه ی دیرینه ای در زندگی بشر دارد. در قرآن کریم، در آیات خلقت آدم آمده است که فرشتگان، آفرینش موجود زمینی را مایه فساد و خونریزی در زمین می دانستند. به گونه ای که پس از هبوط حضرت آدم، ابوالبشر به زمین، تاکنون شاهد انواع جنایات، فساد، تباهی و انحراف هستیم. بنی آدم به جای لبیک گفتن به ندای باطنی از نفس اماره پیروی کرده و راه انحراف در پیش گرفته است. روشن است که ساختار جامعه با کژی ها و انحراف ها متزلزل می شود و نمی تواند سعادت و کمال بشر را تضمین کند. راه انحراف یک جامعه از طریق جوانان آن جامعه است، از این رو، کنترل و مراقبت در رفتار فردی و اجتماعی جوانان، امری ضروری است.
 نويسنده : مرضیه علمدار .ب
 کلید واژه :
  بخشندگی و عطا کردن ویژگی پروردگار عالم است .اوست که بی حساب به هر که بخواهد می بخشد .پس جای تعجب نیست که کل کائنات را به ...
  • <<
  • <
  • تعداد صفحات : 175
  • >
  • >>