از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید نکته ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  علت دشمنی خداوند با یهود
در جمله «عَدُوٌ لِلکافِرین» به جاى اینکه ضمیر کفار را به کار ببرد و بفرماید (عدو لهم)، اسم ظاهر آنان را آورد. نکته ‏اش این است که بر علت حکم دلالت کند و بفهماند اگر خداوند دشمن ایشان (کفار) است به خاطر این است که ایشان کافرند و به طور کلى خداى تعالى دشمن کفار است. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج1، ص: 346 قالب : تفسیری موضوع اصلی : یهودی گوینده : علامه طباطبایی
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  عدو للکافرین - سمانه بيات
"عدو للکافرین" در این جمله به جای اینکه ضمیر کفار را به کار ببرد و بفرماید: عدو لهم، اسم ظاهر آنان را آورده و نکته اش این است که بر علت حکم دلالت کند و بفهماند اگر دشمن ایشانست به این دلیل است که ایشان کافرند و به طور کلی خدا دشمن کفار است. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیرالمیزان قالب : تفسیری موضوع اصلی : کافر و کافران گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  دشمنی با ملائکه - سيد علي بهبهاني
اگر دشمنى با جبرئیل، از این جهت که او بى اذن خداکارى انجام نمى دهد، دشمنى با خداست دشمنى با هر فرشته مقرّب دیگرى از جمله حضرت عزرائیل علیه السلام نیز دشمنى با خدا به حساب مى آید و همان گونه که یهودیان حق ندارند دشمن جبرئیل علیه السلام باشند، هیچ مؤ منى نیز حق ندارد نسبت به عزرائیل علیه السلام کم ارادتى کند؛ زیرا او نیز هیچ روحى را بدون اذن خدا قبض نمى کند؛ همان احترام و تکریمى که براى جبرئیل است، براى عزرائیل نیز باید باشد؛ زیرا هر دو از فرشتگان معصوم و گرامى خداى سباحنند و حضرت امام سجادعلیه السلام همتاى سلام و صولات بر خازن و سرپرست بهشت، یعنى رضوان بر مالک و سرپرست جهنم نیز سلام و صلوات فرستاده است ؛ زیرا همه از مصادیق لا یعصون اللّه ما اءمرهم و یفعلون یؤ مرون هستند، بلکه آیه مزبور درباره فرشتگان سرپرست دوزخ وارد شده و شمول آن نسبت به ملائکه مسؤ ول بهشت از راه تنقیح مناط و القاى خصوصیت و مانند آن خواهد بود؛ چنان که آیه بل عباد مکرمون لایسبقونه بالقول و هم باءمره یعملون به نحو عام شامل همگان مى شود؛ یعنى همه فرشته ها در گفتار و رفتار تابع دستور خداوند هستند. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر تسنیم قالب : تفسیری موضوع اصلی : ملائکه گوینده : آیت الله جوادی آملی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.