از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید تفسیر ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
 » تفسیر المیزان - خلاصه
(ولقد ضربنا للناس فی هذا القران من کل مثل ولئن جئتهم بایه لیقولن الذین کفروا ان انتم الا مبطلون ): (و به تحقیق در این قرآن از هر مثلی آورده ایم و اگربرایشان آیه ای بیاوری ، افرادی که کافر شدند می گویند: شما جز افرادی مبطل (که باطل را آورده اید) نیستید)یعنی ما برای اظهار حق برای کسانی که میل به هدایت دارند همه گونه مثل در این قرآن آورده ایم . اما کافران ، هر قدر هم که برایشان آیات روشنگر بیاوری خواهند گفت :که چیزی جز باطل نیاورده ای ، چون اینها از حق رویگردان هستند و هر حقی رابصورت باطل می بینند و بر دلهایشان مهر زده شده و حقیقت را درک نمی کنند. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  عبدالله عبداللهي - اثنی عشری
وَ لَقَدْ ضَرَبْنا لِلنَّاسِ فِی هذَا الْقُرْآنِ مِنْ کُلِّ مَثَلٍ وَ لَئِنْ جِئْتَهُمْ بِآیَةٍ لَیَقُولَنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا إِنْ أَنْتُمْ إِلاَّ مُبْطِلُونَ (58)
وَ لَقَدْ ضَرَبْنا لِلنَّاسِ‌: و هر آینه بتحقیق بیان نمودیم براى مردمان، فِی هذَا الْقُرْآنِ مِنْ کُلِّ مَثَلٍ‌: در این قرآن از هر مثلى که ایشان را بکار آید در بیان توحید و نبوت و حشر و نشر و اصول اعتقادیه و فروع احکامیه و صفات اخلاقیه. یا وصف کردیم براى ایشان هر صفت عجیبه و خواندیم بر ایشان هر قصه غریبه را که در غرایب و اعجوبت مانند امثال است که به سبب غرابت ضرب المثل شده، و این صفت و قصه مانند صفت مبعوثین است در روز قیامت و قصه ایشان و آنچه گویند در آن روز و آنچه نفع ندهد ایشان را از اعتذار و نشنوند از استعتاب، و لکن ایشان به جهت قساوت به مرتبه‌اى باشند که آیات و شواهد مبدء و معاد و معارف الهیه در آنها تأثیر نبخشد، چنانچه از حال آنها اخبار مى‌فرماید که: وَ لَئِنْ جِئْتَهُمْ بِآیَةٍ: و اگر بیاورى تو اى پیغمبر، منکران و معاندان را آیتى از آیات قرآن یا معجزه‌اى مقترحه که برهان باشد بر طریق حق و اثبات نماید مبدء و معاد را، لَیَقُولَنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا: هر آینه گویند آنانکه کافر شدند از فرط عناد و غایت تمرد و فساد، إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا مُبْطِلُونَ‌: نیستید شما یعنى پیغمبر و مؤمنان، مگر تزویر کنندگان و آورندگان به امر باطل و غیر واقع، یعنى آنچه مى‌گوئید در باب ایمان آوردن به خدا و پیغمبر و حشر و نشر و وقوع حساب و عقاب، دروغ است و بافته شما باشد، نه آنکه از جانب خدا و از آن خبر داده باشد؛ و چنان منهمک و منغمرند در کفر و گمراهى، مثل کسانى که مهر نهاده شده در قلوب آنان که ابدا راه نیابند و از چاه ضلالت نجات پیدا نکنند.
و اگر بنا بود خدا طبع و مهر فرماید قلبى را، [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » اطیب البیان
وَ لَقَد ضَرَبنا لِلنّاس‌ِ فِی‌ هذَا القُرآن‌ِ مِن‌ کُل‌ِّ مَثَل‌ٍ وَ لَئِن‌ جِئتَهُم‌ بِآیَةٍ لَیَقُولَن‌َّ الَّذِین‌َ کَفَرُوا إِن‌ أَنتُم‌ إِلاّ مُبطِلُون‌َ (58)
و ‌هر‌ آینه‌ بتحقیق‌ ‌ما ‌برای‌ مردم‌ ‌در‌ ‌اینکه‌ قرآن‌ مثل‌ هایی‌ زدیم‌ ‌تا‌ متنبه‌ شوند و ‌هر‌ آینه‌ ‌اگر‌ بیاوری‌ ‌برای‌ ‌آنها‌ معجزه‌ و آیه‌ای‌ ‌هر‌ آینه‌ میگویند کسانی‌ ‌که‌ کافر شدند نیستید ‌شما‌ مگر مذهب‌ باطل‌ دارید و می‌خواهید حق‌ ‌را‌ باطل‌ کنید.
وَ لَقَد ضَرَبنا لِلنّاس‌ِ فِی‌ هذَا القُرآن‌ِ مِن‌ کُل‌ِّ مَثَل‌ٍ یک‌ قسمت‌ مهم‌ قرآن‌ سر ‌تا‌ سر قرآن‌ ذکر
امثال‌ ‌است‌ ‌برای‌ اثبات‌ توحید و نفی‌ شرک‌ و اطاعت‌ انبیاء و اثبات‌ معاد و فوائد ایمان‌ و مضار کفر و شرک‌ و عناد و معاصی‌ و تنبه‌ و تذکر و تفکر و تعقل‌ و ‌غیر‌ اینها ‌که‌ ‌از‌ محسوس‌ پی‌ بمعقول‌ ببرند.
وَ لَئِن‌ جِئتَهُم‌ بِآیَةٍ باتیان‌ معجزات‌ و تلاوت‌ آیات‌ قرآنی‌.
لَیَقُولَن‌َّ الَّذِین‌َ کَفَرُوا بانبیاء و مؤمنین‌ و متقین‌ و صلحاء.
إِن‌ أَنتُم‌ إِلّا مُبطِلُون‌َ معجزات‌ ‌را‌ سحر می‌شمارند آیات‌ ‌را‌ مفتریات‌ می‌پندارند ایمان‌ ‌را‌ باطل‌ می‌شمارند کفر ‌را‌ حق‌ میدانند. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.