از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
شماره صفحه : 451 حزب : 90 جزء : بیست و سوم سوره : صافات
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید تفسیر ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
 » تفسیر المیزان - خلاصه
(و ان لوطا لمن المرسلین ): (بدرستی که لوط از پیامبران بود) [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  عبدالله عبداللهي - اثنی عشری

وَ إِنَّ لُوطاً لَمِنَ الْمُرْسَلِینَ (133)

بعد از آن به جهت تنبیه عباد و انذار اهل عناد قصه قوم لوط را فرماید:

وَ إِنَّ لُوطاً: و بدرستى که لوط بن هرون علیهما السلام که برادر زاده حضرت ابراهیم علیه السلام بود، لَمِنَ الْمُرْسَلِینَ‌: هر آینه از جمله فرستادگان بسوى اهل سدوم است. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » اطیب البیان
وَ إِن‌َّ لُوطاً لَمِن‌َ المُرسَلِین‌َ (133)

و بدرستی‌ ‌که‌ لوط ‌هر‌ آینه‌ ‌از‌ پیغمبران‌ ‌بود‌.
انبیاء سه‌ قسم‌ بودند یک‌ قسم‌ فقط نبی‌ بودند ‌بر‌ ‌آنها‌ وحی‌ نازل‌ میشد ولی‌ مأمور بدعوت‌ نبودند یک‌ قسم‌ ‌رسول‌ ‌هم‌ بودند ‌که‌ مأمور بدعوت‌ بودند لکن‌ تابع‌ دین‌ ‌رسول‌ آخری‌ بودند مثل‌ لوط اسمعیل‌ اسحق‌ یعقوب‌ یوسف‌ شعیب‌ ‌که‌ تابع‌ ابراهیم‌ و مثل‌ هارون‌ و داوود و سلیمان‌ و یحیی‌ و زکریا ‌که‌ تابع‌ موسی‌ بودند و یک‌ قسم‌ دین‌ جدید و شریعت‌ خاصه‌ و اینها شش‌ نفر بودند آدم‌ نوح‌ ابراهیم‌ موسی‌ عیسی‌ ‌محمّد‌ (ص‌) و پنج‌ نفر ‌آنها‌ اولو العزم‌ بودند ‌که‌ ناسخ‌ دین‌ قبل‌ ‌باشد‌ ‌غیر‌ ‌از‌ آدم‌ بقیه‌ و لوط پسر خاله‌ و برادر زن‌ ابراهیم‌ ‌بود‌ و فرستاده‌ ‌شده‌ ‌در‌ یک‌ قسمت‌ ‌از‌ شامات‌ ‌که‌ هفت‌ شهر ‌بود‌ و احدی‌ ‌از‌ ‌آنها‌ ایمان‌ نیاوردند و اعمال‌ زشت‌ ‌آنها‌ بسیار ‌بود‌ ‌که‌ تعبیر بخباثت‌ ‌شده‌ و اخبث‌ ‌آنها‌ لواط ‌بود‌ ‌که‌ میفرماید وَ نَجَّیناه‌ُ مِن‌َ القَریَةِ الَّتِی‌ کانَت‌ تَعمَل‌ُ الخَبائِث‌َ انبیاء آیه 75 و نیز میفرماید وَ لُوطاً إِذ قال‌َ لِقَومِه‌ِ إِنَّکُم‌ لَتَأتُون‌َ الفاحِشَةَ ما سَبَقَکُم‌ بِها مِن‌ أَحَدٍ مِن‌َ العالَمِین‌َ أَ إِنَّکُم‌ لَتَأتُون‌َ الرِّجال‌َ وَ تَقطَعُون‌َ السَّبِیل‌َ وَ تَأتُون‌َ فِی‌ نادِیکُم‌ُ المُنکَرَ عنکبوت‌ آیه 28 و ‌در‌ اخبار بسیاری‌ ‌از‌ منکرات‌ ‌را‌ اعمال‌ قوم‌ لوط شمرده‌اند. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.