از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید سوالی در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  عدم درک درمانگر خوف و اندوه - مهدي شريف رضويان
آیا افرادی که اصلا بدنبال هدایت الهی نیستند و آن را نمی خواهند و مالا ارزش آن را هم نمی دانند برایشان خوف و اندوهی از این بابت مطرح است ؟
این گونه از انسانها از این معارف دورند و نبودن در مسیر هدایت را حس نمی کنند تا چه رسد به آنکه گم شده خود را در هدایت پیدا کنند. [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : اجتماعی موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : مهدی شریف رضویان
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
پاسخهای کاربران :
1) شاه آبادی (داور) : هر کسی در حد هدایتی که به او عرضه شده و آن را رد یا قبول کرده، مورد مؤاخذه است نه بیشتر از آن.
2) طوفانی : سلام علیکم
بله نکته ای که آقای رضویان بیان فرمودند وارد است. اما پاسخ داور محترم را متوجه نشدم که ارتباطش با نکته ای که آقای رضویان بیان فرمودند، در چیست؟!
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، پاسخ شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت پاسخ عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
پاسخ شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  ضمایر به کار برده شده درباره خداوند - محمد سجاد ابراهيمي
چرا در این آیه در ابتدا خداوند امر هبوط را با ضمیر متکلم مع الغیر بیان کرد و در هدایت ضمیر را به متکلم وحده تغییر داد؟ [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : تفسیری موضوع اصلی : داستان حضرت آدم (علیه‌السلام) گوینده : محمد سجاد ابراهیمی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
پاسخهای کاربران :
1) عالمی (داور) : باسلام
فرمان به هبوط نیازمند عظمت و جلالت است لذا جمع آمد
هدایت تنها به دست خداست پس منی متناسب این انحصار است
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، پاسخ شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت پاسخ عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
پاسخ شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  علت آمدن کلمه خوف - محمد سجاد ابراهيمي
چرا در آیه کلمه خوف آمده است و خشیت نیامده است؟ زیرا در مفاهیم دینی فقط داشتن خشیت از غیر خداوند مذمت و نهی شده است ولی داشتن خوف مذمت نشده است و همانطور که در قرآن است هنگامی که حضرت موسی (علیه السلام) در جدال با ساحران قرار گرفت خداوند به او گفت: «لا تخف» در صورتیکه ایشان هدایت یافته یوده اند. [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : تفسیری موضوع اصلی : ایمان گوینده : محمد سجاد ابراهیمی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
پاسخهای کاربران :
1) شاه آبادی (داور) : منظور اصلی خوف از رویدادهای بعد از مرگ بخصوص قیامت و حساب و کتاب آن و جهنم است، نه خوف‌های بشری. گرچه آن هم برای مؤمنین تفاوتی دارد.
2) الف : خوف هم از مواردی است که در صورت افزایش ایمان از غیر خدا صورت نمی گیرد.
همانطور که خود شما هم مثال زدید در ایه 20 طوره طه خداوند خطاب به حضرت موسی می فرماید قَالَ لَا تَخَافَا إِنَّنِی مَعَکُمَا أَسْمَعُ وَأَرَى
و یا در آیه 48 سوره انعام می فرماید : فَمَنْ آمَنَ وَأَصْلَحَ فَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، پاسخ شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت پاسخ عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
پاسخ شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.