از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید پیام ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  نگاه به دنیا بعنوان جلسه امتحان - مهدي شريف رضويان
49) امتها در همه مراحل زندگی در آزمونی از سوی پروردگار بزرگ هستند .چه آن زمان که در حال عذاب اند (عذابی که از سوی خداوند نباشد)و چه هنگامی که نجات یافته اند. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : قالب : تاریخی موضوع اصلی : امتحان الهی گوینده : مهدی شریف رضویان
  توجه خداوند - حسين پاک دل
50) با سلام
پیامی که من از این ایه گرفتم این است که خداوند همیشه نظاره گر اعمال ماست
و همیشه حق بر باطل پیروز خواهد شد. و به یاد آرید به این منظور است که ای خلق من چرا فراموش کرده اید که من این همه شما را پیروز کردم ولی باز گمراه شدید . [ نظرات / امتیازها ]
منبع : قالب : اخلاقی موضوع اصلی : صفات خداوند گوینده : بیتا شریفی
  کار خدا برای همه یکسان نیست - سجاد حسني پازکي
50) بنابراین نباید گفت به اینکه اگر یک کار را برای مؤمنان رحمت است برای غیرمؤمنان هم رحمت باشد. یا اگر برای غیرمؤمن نقمت بود برای مؤمن هم باید نقمت باشد اینچنین نیست بلکه سراسر جهان آفرینش مخزن اسرار خداست و مقالید و مفاتحش بدست خداست. خدای سبحان وقتی با این مفتاح و کلید در آسمان یا زمین را باز می‌کند برای مؤمنان رحمت نازل می‌کند و برای کافران و منافقان نقمت و عذاب نازل می‌کند، و در رحمت را می‌بندد. لذا فرمود: «و اذ قرقنا بکم البحر فانجیناکم و اغرقنا» یعنی با این یک عمل دو کار کردیم: هم انجاء، هم اغراق. هم رحمت بود هم نقمت بود. چون اصولاً مفتاح دو دم دارد، کلید دو لبه دارد و این سمت را برگردانیم باز می‌شود به آن سمت بپیچیم بسته می‌شود [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر تسنیم قالب : اعتقادی موضوع اصلی : افعال خداوند گوینده : آیت الله جوادی آملی
  یادآوری نعمت های خدا - محمد مهدي نوريه
50) یاد آوری نعمتهای خداوند و روزهای فتح و نصرت خدا برای تقویت ایمان بندگان بسیار مفید است.
در حقیقت این یکی از سنتهای الهی است که اگر بندگان در دین و اعتقاد خود استقامت داشته باشند نصرت و یاری خداوند فرا می رسد. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : قالب : اعتقادی موضوع اصلی : استقامت گوینده : محمد مهدی نوریه
  نجات عظیم تر! - زهرا محمودي
50) با توجه به اختلافی که در بیان این دو آیه ی 49 و 50 در "نجات دادن" آمده است، گویا می خواهد بیان کند که رهانیدنتان از عذاب خیلی بد فرعون" وإذ نجّیناکم... یسومونکم «ســـوء العذاب»..." که همان "قتال فرزندان و نگه داشتن زنان" است، نجاتی عظیم تر است از زمانی که شما را در دریا پیروز کردیم و آل فرعون را غرقاندیم، (اگرچه این دومی معجزه و خرق عادت بود.) زیرا در جمله اول "نجّیناکم" بوده و جمله دوم "أنجیناکم". و اولی شدت بیشتری را می رساند.
هم چنین می دانیم که در کشتن فرزندان و زنده داشتن زنان توسط دشمن(که عین آن را در حمله دشمن به غزه دیدیم) اثرات بسیار بدی وجود دارد ، از جمله :
ـ از بین رفتن نسل یک قوم ( ِ مومن)
ـ از بین رفتن نیروی آینده ی مومنان
ـ سوء استفاده از زنان آنها بوسیله دشمن
ـ اشاعه ی بدی بزرگی بین بدان! و آن "حمله به مردم عادی و افراد غیر نظامی " است [ نظرات / امتیازها ]
منبع : قالب : لغوی موضوع اصلی : کلمه گوینده : زهرا محمودی
  ظلم فرعونیان به بنی اسرائیل، چرا؟ - مرضيه حيدري
49) خداوند در عبارت «و فی ذلکم بلاء من ربکم عظیم» یاد آوری فرموده که اگر اجازه این همه ظلم آل فرعون به بنی اسرائیل داده شد، نه از روی فراموش کردن مظلوم بوده و نه العیاذ بالله از بی عدالتی یا ...، بلکه حکمت خداوند این شرایط را برای بنی اسرائیل شرایط آزمایش و امتحان در نظر گرفته بوده است.

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : --- قالب : اجتماعی موضوع اصلی : امتحان الهی گوینده : مرضیه حیدری