1- دفاع از خائن، حرام و رضایت به خیانت، به معناى شرکت در جرم است.لا تُجادِلْ ...
2- حاکم اسلامى باید پشتیبان مظلومان باشد، نه حامى ظالم. وَ لا تُجادِلْ ...
3- عناوین، قدرتها، تهدیدها، جوّ و افکار عمومى، هیچ یک مجوّز همکارى با خائن نیست. وَ لا تُجادِلْ ....
4- رهبر جامعه و قاضیان باید خائنان را بشناسند و نقشههایشان را بدانند، تا بتوانند موضعگیرى مناسب داشته باشند. «وَ لا تُجادِلْ»
5- هم از گذشته باید استغفار کرد، (آیه قبل) و هم نسبت به آینده هشیار بود.لا تُجادِلْ ...
6- در فرهنگ قرآن، افراد جامعه به منزلهى اعضاى یک پیکرند و خیانت به جامعه به منزلهى خیانت به خود است. «یَخْتانُونَ أَنْفُسَهُمْ»
7- حساب خیانتهاى جزئى و ناآگاهانه، از خیانت توطئهگران فسادانگیز، جداست. «یَخْتانُونَ، خوان، اثیم»
8- آنکه با خیانت، محبّت خود را از مردم مىبُرد، محبّت خدا هم از او قطع خواهد شد. «إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ»
9- در انسان غریزهى محبوب شدن است که باید از این غریزه براى تربیت استفاده کرد. «إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ»
10- حُبّ و بغضِ خداوند، ملاک انتخاب و حرکت رسول خدا و مؤمنان است.إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُ ...
[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]توضیح : دفاع از خائن، حرام و رضایت به خیانت، به معناى شرکت در جرم است
[ بستن توضیحات ] [ نظرات / امتیازها ]