1 - عمل دائم ، پاداش دائم دارد . در آیه ی قبل ( یعملون الصالحات ) نشانه دوام عمل بود و در این آیه ( ماکثین ) یعنی پاداش دائم می باشد .
2 - انسان علاقه به زندگی همیشگی و ماندگار دارد ، و خداوند آن را در قیامت قرار داده است ( ماکثین فیه ابدا )
3 -- از ویژگی نعمت های الهی در آخرت ، جاودانگی آنهاست و در قیامت ، مرگ و فنا نیست ( ماکثین فیه ابدا )
[ نظرات / امتیازها ]
1- عمل دائم، پاداش دائم دارد. در آیهى قبل «یعملون الصالحات» نشانه دوام عمل بود و در این آیه «ماکثین» یعنى پاداش دائم مىباشد.
2- انسان علاقه به زندگى همیشگى وماندگار دارد، و خداوند آن را در قیامت قرار داده است. «ماکثین فیه ابدا»
3- از ویژگى نعمتهاى الهى در آخرت، جاودانگى آنهاست و در قیامت، مرگ و فنا نیست. «ماکثین فیه ابداً»
4- اصلاح عقیدهى مردم، از وظایف انبیاست. «ینذر الّذین قالوا»
5 - جهل و ناآگاهى، بستر انحراف است. «قالوا... مالهم به من علم»
6- عقاید باید بر اساس علم باشد و از عقیده بدون علم انتقاد شده است. «ما لهم به من علم»
7- کسى که ایمان نداشته باشد، به خالق خود نیز تهمت مىزند. «کَبُرت کلمة...»
8 - فرزند داشتن خداوند، تهمتى بىاساس است. «ما لهم به من علم»
9- نسبت دادن فرزند به خدا، هم شرک است، هم تشبیه نابجا و هم نیازمند دانستن خدا به جانشین و همکار. «کَبُرت...»
[ نظرات / امتیازها ]