از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید پیام ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  آمدن عذاب الهی
با اینکه در اینجا انتظار مى‏رفت عذابى را ذکر کند، و مع ذلک اسمى از عذاب نیاورده و به جاى آن، فرستادن باران را ذکر فرموده، براى این بود که بفهماند عذاب و هلاکت قوم لوط به وسیله باران بوده، و به همین جهت باران را نکره آورده و فرمود: «مطرا بارانى» تا بفهماند باران مزبور از باران‏هاى معمولى نبوده، بلکه بارانى مخصوص و از جهت غرابت و شدت اثر، بى‏سابقه بوده است، چنان که در جاى دیگر قرآن در باره این باران توضیح داده و فرموده: «وَ أَمْطَرْنا عَلَیْها حِجارَةً مِنْ سِجِّیلٍ مَنْضُودٍ مُسَوَّمَةً عِنْدَ رَبِّکَ وَ ما هِیَ مِنَ الظَّالِمِینَ بِبَعِیدٍ» (هود/83). [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏8، ص: 233 قالب : تفسیری موضوع اصلی : داستان حضرت لوط (علیه‌السلام) گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  دستور به عبرت گرفتن از داستان قوم لوط
جمله «فَانْظُرْ کَیْفَ کانَ عاقِبَةُ الْمُجْرِمِینَ» خطاب به پیغمبر اسلام (صلّی الله علیه و آله) است تا او و امتش عبرت بگیرند. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏8، ص: 233 قالب : تفسیری موضوع اصلی : داستان قوم پیامبر اسلام (صل‍ی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  کیفیت عذاب قوم حضرت لوط (علیه السلام) - اميرعباس حسامي
1- تغییر راه فطرت، (ارضاى جنسى از طریق مردان و همجنس‏بازى،) تغییر نعمت را به دنبال دارد. به جاى باران، پاره سنگ مى‏بارد. «وامطرنا علیهم مطراً» در دعاى کمیل مى‏خوانیم: «اللّهم اغفر لى الذّنوب الّتى تغیّر النعم»
2- قهر الهى مخصوص آخرت نیست، گاهى نیز در همین دنیاست. «امطرنا»
3- از تاریخ وسرنوشت دیگران عبرت بگیریم. «فانظر... عاقبة المجرمین»
4- قهر خداوند مخصوص یک دسته از مجرمان نیست، همه‏ى مجرمان به هوش باشند که سنّت الهى استثنا بردار نیست. «عاقبة المجرمین» [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور قالب : تفسیری موضوع اصلی : داستان حضرت لوط (علیه‌السلام) گوینده : امیرعباس حسامی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  طبقه بندی آیه - مريم محراب بگي
آیه ی 84 این سوره اگر با طبقه عمومی بررسی کنیم اسامی و اوصافی از خداوند را می توان در آن یافت از جمله ممطر .

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : قالب : لغوی موضوع اصلی : اسم‌های خداوند گوینده : مریم محراب بگی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  عاقبت مجرمین - سيد مصطفي فاطمي کيا
1- از تاریخ وسرنوشت دیگران عبرت بگیریم. «فانظر... عاقبة المجرمین»
2- قهر خداوند مخصوص یک دسته از مجرمان نیست، همه‏ى مجرمان به هوش باشند که سنّت الهى استثنا بردار نیست. «عاقبة المجرمین»
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : حجت الاسلام قرائتی: تفسیر نور قالب : تفسیری موضوع اصلی : مجرمین گوینده : سید مصطفی فاطمی کیا
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.