از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید نکته ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  غرض سوره هود آن است که خاطر نشان سازد اساس و جان تمامى معارف، توحید است
این سوره همانطور که از آغاز و انجامش و از زمینه‏اى که همه آیاتش دارد بر مى‏آید در این مقام است که غرض آیات قرآنى را با همه کثرت و تشتتى که در آنها است بیان نموده از مضامین همه آنها خلاصه‏گیرى کند.
و خاطر نشان مى‏سازد که اساس و جان تمامى معارف مختلفى که آیات قرآنى متضمن آن است یک حقیقت است. و آن یک حقیقت عبارت است از توحید حق تعالى، البته توحیدى که اسلام و قرآن معرفى کرده، و آن اینست که انسان معتقد باشد به اینکه خداى تعالى رب همه اشیاى عالم است و غیر از خداى تعالى در همه عالم ربى وجود ندارد، و اینکه انسان به تمام معناى کلمه تسلیم او شود و حق ربوبیت او را اداء کند و دلش جز براى او خاشع نگشته، بدنش جز در برابر او خضوع نکند، خضوع و خشوعش تنها در برابر او- جل جلاله- باشد. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان: ج‏10، ص: 199 تا 202 قالب : تفسیری موضوع اصلی : سوره هود گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  غرض سوره هود آن است که خاطر نشان سازد اساس و جان تمامى معارف، توحید است
این سوره همانطور که از آغاز و انجامش و از زمینه‏اى که همه آیاتش دارد بر مى‏آید در این مقام است که غرض آیات قرآنى را با همه کثرت و تشتتى که در آنها است بیان نموده از مضامین همه آنها خلاصه‏گیرى کند.
و خاطر نشان مى‏سازد که اساس و جان تمامى معارف مختلفى که آیات قرآنى متضمن آن است یک حقیقت است. و آن یک حقیقت عبارت است از توحید حق تعالى، البته توحیدى که اسلام و قرآن معرفى کرده، و آن اینست که انسان معتقد باشد به اینکه خداى تعالى رب همه اشیاى عالم است و غیر از خداى تعالى در همه عالم ربى وجود ندارد، و اینکه انسان به تمام معناى کلمه تسلیم او شود و حق ربوبیت او را اداء کند و دلش جز براى او خاشع نگشته، بدنش جز در برابر او خضوع نکند، خضوع و خشوعش تنها در برابر او- جل جلاله- باشد.

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان: ج‏10، ص: 199 تا 202 قالب : تفسیری موضوع اصلی : سوره هود گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  سوره هود در مکه و یک باره نازل شده است
این سوره به شهادت آیات و مضامین بهم پیوسته‏اش- که پیوستگى بین آنها به خوبى روشن است- در مکه و یک باره نازل شده است.

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان: ج‏10، ص: 201 و 202 قالب : تفسیری موضوع اصلی : سوره هود گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  معنای کلمه «تفصیل»
کلمه «تفصیل» به معناى ایجاد فصل بین اجزاى یک چیزى است که اجزائش متصل به هم بوده‏اند، و به معناى جدا جدا کردن امورى در هم فرو رفته است. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان: ج‏10، ص: 202 قالب : لغوی موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  منظور از «احکام آیات»
منظور از «احکام آیات»، ربط بعضى از آیات جدا شده از یکدیگر به هم، و ارجاع آیات آخر آن به اولش مى‏باشد بگونه‏اى که بازگشت همه به امر واحد بسیطى است که داراى اجزاء و ابعاض نمى‏باشد. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان: ج‏10، ص: 202 قالب : تفسیری موضوع اصلی : محکم- محکمات گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  همه معارف قرآن به یک حقیقت باز می گردد و آن توحید است
مقابله‏اى که در این آیه بین احکام آیات قرآن و بین تفصیل آن واقع شده- با در نظر گرفتن اینکه کلمه تفصیل به معناى ایجاد فصل بین اجزاى یک چیزى است که اجزائش متصل به هم بوده‏اند، و به معناى جدا جدا کردن امورى در هم فرو رفته است- خود دلیل است بر اینکه منظور از احکام آیات، ربط بعضى از آیات جدا شده از یکدیگر به هم، و ارجاع آیات آخر آن به اولش مى‏باشد بگونه‏اى که بازگشت همه به امر واحد بسیطى است که داراى اجزاء و ابعاض نمى‏باشد.

بر این اساس، اینکه فرموده «آیات این کتاب در آغاز محکم بود و سپس مفصل شد» معنایش اینست که آیات کریمه قرآن با همه اختلافى که در مضامین و با همه تشتتى که در مقاصد آنها است به یک معناى بسیط (بدون جزء و بعض) بر مى‏گردد، و همه غرض واحدى را دنبال مى‏کنند و حقیقتى را افاده مى‏کنند که همه آیات قرآن در مقام افاده آن حقیقت مى‏باشند و آن یک حقیقت عبارت است از توحید حق تعالى و این توحید، اصلى است که با همه اجمالى که دارد متضمن تمامى تفاصیل و جزئیات معانى قرآنى است، چه معارفش و چه شرایعش. و به عبارتى اصلى است که اگر شکافته شود همان تفاصیل مى‏شود، و اگر آن تفاصیل فشرده شود به این اصل واحد برگشت مى‏کند.

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان: ج‏10، ص: 202 تا 206 قالب : تفسیری موضوع اصلی : قرآن کریم گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  آثار توحید خالص بر روی اعمال و عقاید انسان
توحید خالص باعث مى‏شود آدمى در هر یک از مراتب عقاید و اخلاق و اعمال، همان را داشته باشد که کتاب الهى از انسانها خواسته و به آن دعوت کرده است، هم چنان که آنچه قرآن کریم از این مراتب و از اجزاء آن بیان کرده هیچ یک را بدون توحید خالص تحقق پذیر نمى‏داند.

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان: ج‏10، ص: 203 قالب : اعتقادی موضوع اصلی : توحید گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  مراد از «کِتابٌ» همان قرآن کریم است
منظور از «کتاب» همین قرآنى است که در دست ما است، قرآنى که مى‏بینیم به سوره‏هایى تقسیم شده و این با مطلبى که در کلمات مفسرین و یا در روایات آمده و گفته شده که منظور از کتاب لوح محفوظ و یا قرآن واقع در لوح محفوظ است منافات ندارد، براى اینکه قرآنى که در دست ما است و به صورت کتابى خواندنى است با آنچه که در لوح محفوظ است منافات ندارد، زیرا با آن متحد است، اتحاد تنزیل با تاویل. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان: ج‏10، ص: 203 قالب : تفسیری موضوع اصلی : کتاب گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  لفظ «ثم» در جمله «ثُمَّ فُصِّلَتْ» بعدیت رتبی را می رساند
لفظ «ثم» در جمله «ثُمَّ فُصِّلَتْ» براى این آمده که بعدیت به حسب ترتیب را برساند نه بعدیت زمانى را، چون تقدم و تاخر زمانى بین معانى مختلف به حسب اصلیت و فرعیت یا اجمال و تفصیل معنا ندارد، (و نمى‏شود گفت: معانى قرآن اول اصلى و یا اجمالى بوده بعد از مدتى فرعى و یا تفصیلى شده، لا جرم کلمه «ثم» تنها در این صدد است که همان نکته‏اى را که مشروحا گذشت افاده نموده بفهماند فروع و تفاصیل قرآن از اصولى و آن اصول از اصل واحدى منشا گرفته است). [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان: ج‏10، ص: 204 قالب : قواعد عربی موضوع اصلی : قرآن کریم گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  مراد از «حکیم» بودن خداوند
کلمه «حکیم» یکى از اسماى حسناى الهى و از صفات فعل او است که از محکم کارى او در صنع عالم خبر مى‏دهد.

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان: ج‏10، ص: 206 قالب : تفسیری موضوع اصلی : صفات خداوند گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  مراد از «خبیر» بودن خداوند
نام «خبیر» دلالت مى‏کند بر اینکه خداى تعالى به جزئیات احوال موجودات و امور هستى و مصالح آنها با خبر است.

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان: ج‏10، ص: 206 قالب : تفسیری موضوع اصلی : صفات خداوند گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  دنیا و اخرت - شهرام سليمان زاده
دنیا و آخرت تفاوت‏هایى دارند، از جمله:
1- غم واندوه در دنیا از انسان به دیگران سرایت مى‏کند، ولى در آخرت چنین نیست.
2- در دنیا، انسان مى‏تواند با عذر یا کفّاره یا دروغ یا حیله یا توبه یا ناله مشکلش را حل کند، امّا در آخرت چنین نیست.
3- تلخى‏هاى دنیا قابل تخفیف است و اگر انسان با آن انس گرفت، از تلخى آن کاسته مى‏شود، ولى در آخرت چنین نیست.

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور قالب : تفسیری موضوع اصلی : توبه گوینده : شهرام سلیمان زاده
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) ابراهیمی (داور) : این مطالب ارتباطی با آیه 1 سوره هود ندارند.
2) الف : این مطلب ظاهرا به اشتباه در این تفسیز قرار گرفته است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  قرآن کریم - مرتضي هاديزاده
قرآن از همین حروف الفبا تشکیل شده است که همواره در اختیار همه هست ، اما خداوند از همین حروف ساده ، کتابی ساخته که کسی نمی تواند مشابه آن را بیاورد . چنانکه انسان از خاک ، آجر و سفال سفال می سازد ، ولی خداوند از همنی خاک ، هزاران نوع گیاه ، میوه ، حیوان و اسنان خلق می کند . آری ، همان گونه که قدرت خداوند را در نظام تکوینی می بینیم ، قدرت او را در کتاب تشریع نیز مشاهده می کنیم .
قرآن کتابی است هم محکم و هم مفصل ، نه تناقض دارد و نه تهافت ، هم فصیح است و هم بلیغ ، محتوایش در فصلها و سوره های مختلف ، جدای از یکدیگر اما به دنبال هم و پیوسته آمده است .
قرآن ، کتابی است محکم که یک روح دارد و آن روح توحید است و تمام داستانها و مواعظ و احکام و آیات قرآن ، تفصیل همان روح توحید است .
قرآن کتابی است محکم ، نه تغییر و تخریف و نه قابل شک و تردید است . بنای آن بر حدس و قرض نیست ، بلکه همه ی مطالبش محکم و استوار است . [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور قالب : تفسیری موضوع اصلی : سوره هود گوینده : مرتضی هادیزاده
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  فضیلت تلاوت سوره هود - مرضيه علمدار .ب
فضیلت سوره :

روایت از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم: «هرکه سوره هود را قرائت کند ده برابر تعداد کسانی که به حضرت نوح ایمان آورده اند یا تکذیبش کرده اند و نیز به تعداد موافقان و مخالفان حضرت هود، صالح، شعیب، لوط، ابراهیم و موسی به او پاداش داده خواهد شد و چنین کسی در رستاخیز سعادتمند خواهد بود.»
امام باقر علیه السلام فرموده اند: «هر که این سوره را در هر جمعه قرائت نماید، خداوند در روز قیامت در زمره پیامبران مبعوث خواهد شد و گناهانش به او شناسانده نخواهد شد.»


[ نظرات / امتیازها ]
منبع : - قالب : روایی موضوع اصلی : سوره هود گوینده : مرضیه علمدار .ب
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  فضیلت تلاوت سوره هود - مرضيه علمدار .ب
روایت از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم: «هرکه سوره هود را قرائت کند ده برابر تعداد کسانی که به حضرت نوح ایمان آورده اند یا تکذیبش کرده اند و نیز به تعداد موافقان و مخالفان حضرت هود، صالح، شعیب، لوط، ابراهیم و موسی به او پاداش داده خواهد شد و چنین کسی در رستاخیز سعادتمند خواهد بود.»1

امام باقر علیه السلام فرموده اند: «هر که این سوره را در هر جمعه قرائت نماید، خداوند در روز قیامت در زمره پیامبران مبعوث خواهد شد و گناهانش به او شناسانده نخواهد شد.»2



[ نظرات / امتیازها ]
منبع : پورتال اینتر نتی انهار قالب : روایی موضوع اصلی : سوره هود گوینده : مرضیه علمدار .ب
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  نکته ها - سيدخليل کوهي
یعنی اینکه کتاب دارای اساس مستحکم است وهیجکسی نمیتواند مانند آن بیاورد وشامل تمام احکام الهی به بندگان الی روز قیامت است چنین کتابی بصورت جدا جدا از طرف خداوند به پیامبر ارسال شده است که سوره سوره بهم پیوسته شده است

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : شخصی قالب : تفسیری موضوع اصلی : حکم گوینده : سیدخلیل کوهی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  قرآن کتاب قانون عوالم - آقاي حيدري
در میان نقل قولهایی که از برخی فلاسفه و ریاضی دانان وجود دارد به مواردی برخورد می کنیم که انگار آنها حس می کردند که یک مجموعه قوانین بسیار قوی و ثابتی بر جهان حکمرانی می کند. آنها گاهی این قوانین را ریاضیات و گاهی فلسفه و گاهی مافوق ریاضیات و فلسفه گفته اند. به این موارد توجه کنید :
گویا این سخن از گالیله است که: «ریاضیات زبانی است که خداوند بوسیله آن جهان را نوشته است.»
آلاین بادو، فیلسوف فرانسوی قرن بیستم معتقد است، ریاضیات همان هستی شناسی است.
ریاضیدان مجارستانی، پل اِردُس اگر چه چندان به خدا معتقد نبود ولی همواره از کتابی خیالی سخن می‌گفت که خداوند زیباترین برهان‌های ریاضی را در آن نوشته است. وقتی اردس می‌خواست از یک برهان تعریف کند، از روی تعجب فریاد می‌زد « این یکی از آن کتاب است ».

این آیه دارد می گوید آیات این کتاب(قرآن) ابتدا حاکمیت پیدا کرده اند آنگاه بیان شده اند. یعنی آن کتابی که فلاسفه و ریاضی دانها از آن بعنوان کتاب قوانین عالم یاد می کنند همین قرآن است. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : قالب : اعتقادی موضوع اصلی : ویژگی های قرآن گوینده : آقای حیدری
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  فضیلت تلاوت سوره هود و خلاصه مطالب - داريوش بيضايي
سوره هود در مکه نازل شده و شامل یکصد و بیست و سه آیه و دارای یکهزار و هفتصد و پانزده کلمه و هفت هزار و پانصد و شصت و هفت حرف است.
در ثواب قرائت این سوره ابن باویه بسند خود از حضرت باقر(ع) روایت کرده فرمود: هر کس سوره هود را در هر جمعه بخواند خداوند او را با پیغمبران محشور نماید و در روز قیامت گناهی برای خواننده این سوره نخواهد بود و در کتاب خواص القرآن از پیغمبر اکرم(ص) روایت فرموده هر کس سوره هود را قرائت نماید خداوند در روز قیامت به تعداد کسانیکه هود را تصدیق و یا تکذیب کرده اند اجر و ثواب عطا می‌فرماید و دارای مرتبه و مقام شهدا باشد و حسابش سهل و آسان رسیدگی شود..

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر هفت جلدی جامع قرآن بقلم و جمع آوری مرحوم علامه حاج سید ابراهیم بروجردی قالب : روایی موضوع اصلی : سوره هود گوینده : بیضایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.