از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید نکته ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  معنای «بیاتا»
«بیات» و «تبییت» به معناى شبیخون زدن به دشمن در شب است. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏8، ص: 8 قالب : لغوی موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  معنای کلمه «قائلون»
کلمه «قائلون» از ماده «قیلوله» و به معناى خواب نیمروز است. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏8، ص: 8 قالب : لغوی موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  نزول عذاب الهی در زمان غفلت مردم
اینکه فرمود: «بَیاتاً أَوْ هُمْ قائِلُونَ» و نفرمود: «لیلا او نهارا» گویا براى اشاره به این است که عذاب در حالى آنان را مى‏گرفته که با خیال راحت و غافل از عذابى که در کمین‏شان بوده آرمیده بودند. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏8، ص: 8 قالب : تفسیری موضوع اصلی : عذاب دنیوی گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  هنگام عذاب - سيد محسن ميراحمدي
باتوجه به آیه چهارم عذاب هنگامی بر مردم وارد می شوند که خواب بوده و در آرامش به سر می برند. حال این یرداشت نیز قابل تصور است که خداوند هنگامی مردمان را عذاب میدهند که چشمهای شان یسته و گوش هایشان نا شنوا و بدن هایشان سست و بی حرکت شده و آن زمانی ست که از یاد خداوند غافل شده اند و به چیزی جز خواب و خوراک و آسودگی تن نمی اندیشند. به نظر این اخطاری ست بر تمام اعصار و موجودات، به نظر هرکس بخوابد به عذابی دچار خواهد شد که شدت آن با توجه به میزان خواب آلودگی شخص متفاوت است. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : قالب : اخلاقی موضوع اصلی : قانون گوینده : سید محسن میراحمدی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  مجازات پروردگار در دل شب یا در هنگام استراحت نیمروز بر ستمکاران - عبدالله عبداللهي
1 مجازات پروردگار در دل شب یا در هنگام استراحت نیمروز بر ستمکاران فرود مى آمد؛ زیرا در این اوقات طعم تلخ کیفر را بیشتر مى چشیدند و آسایش آنها به کلى در هم مى ریخت، همان طور که آسایش دیگران را به هم مى ریختند چنین کیفرى متناسب با گناهشان بود

2 این آیه، نخست به صورت اجمالى از هلاکت اقوام سرکش سخن مى گوید و سپس شرح مى دهد که چگونه و در چه هنگام نابود شدند شاید این آیه به قوم لوط اشاره داشته باشد که در شب عذاب شدند و قوم شعیب که در وسط روز هلاک شدند

3 آیه ى فوق تنها شرح ماجراى گذشتگان نیست، بلکه اخطار و هشدار کوبنده اى براى سرکشان در طول تاریخ بشریت است؛ چرا که در قانون الهى تبعیض مفهومى ندارد و همان طور که براى گذشتگان اجرا شد، ممکن است براى ما و آیندگان نیز اجرا شود [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر قرآن مهر ج 7 ، ص30 قالب : تفسیری موضوع اصلی : عذاب دنیوی گوینده : عبدالله عبداللهی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.