● اثر لقمهى حرام، کفر است
لقمهى حرام، انسان را تا مرز کفر پیش مىبرد. (در آغاز سوره سخن از کم فروشى بود که عامل کسب لقمه حرام است، در آیات بعد سخن از فجور شد و در ادامه سخن از تکذیب است.) {ویل یومئذ للمکذّبین}
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 416 |
قالب : تفسیری |
موضوع اصلی : کفر |
گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی |
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
● گناه، تکذیب عملىِ قیامت است. -
نيره تقي زاده فايند
گناه، تکذیب عملىِ قیامت است.
إنّ کتـب الفجّار ... ویل یومئذ للمکذّبین
تعبیر «یومئذ» ـ به قرینه «إنّ کتاب الفجّار لفى سجّین» ـ بر روز برخورد فاجران با نامه عمل خویش منطبق است. بنابراین عنوان «مکذّبین» در برگیرنده «فجّار» خواهد بود که با گناه خود، در عمل، تکذیب کننده قیامت اند.
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر راهنما |
قالب : تفسیری |
موضوع اصلی : گناه |
گوینده : نیره تقی زاده فایند |
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
● آثار خیانت در معامله -
نيره تقي زاده فايند
کم فروشى و خیانت در معامله، تکذیب عملى روز قیامت است.
ویل للمطفّفین ... ویل یومئذ للمکذّبین
آیات مورد بحث درباره «مطفّفین» است و آنان را با عناوین «فجّار» و «مکذّبین» تهدید به عذاب الهى مى کند. مراد از «یومئذ» همان «یوم یقوم الناس...» است که در آیات پیشین گذشت. تکذیب مى تواند، شامل تکذیب عملى و قولى باشد; بنابراین آیه اختصاص به کافران ندارد.
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر راهنما |
قالب : تفسیری |
موضوع اصلی : خیانتکاران |
گوینده : نیره تقی زاده فایند |
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
● وَیْلٌ یَوْمَئِذٍ لِلْمُکَذِّبینَ -
عليرضا يعقوبي سورکي
پیام این آیه مبارکه اینست که اشاره به مکذبین مبین اینست که اهل تطفیف سرانجامشان مکذب شدن است
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تدبر در قران |
قالب : تفسیری |
موضوع اصلی : بدون موضوع |
گوینده : علیرضا یعقوبی سورکی |
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.