● گناه منتج به کفر میشود
گناه انسان را به کفر و انکار حقایق وامىدارد. {و ما یکذّب به الاّ کُل معتد اَثیم}
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 416 |
قالب : تفسیری |
موضوع اصلی : گناه |
گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی |
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
● از آثار گناه، افسانه دانستن آیات قرآن است
کسانى آیات قرآن را افسانه و اسطوره مىخوانند که در گرداب گناه و طغیان فرو رفتهاند. {کُلّ معتد اَثیم اذا تتلى علیه آیاتنا قال اساطیر الاولین}
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 416 |
قالب : تفسیری |
موضوع اصلی : گناه |
گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی |
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
● گناه پىدرپى موجب از بین رفتن عقاید حقه میشود
رفتار انسان، در عقائد و باورهاى او اثر مىگذارد. تجاوز و گناه پىدرپى، انسان را به تکذیب وامىدارد. {و ما یکذّب به الاّ کلّ معتد اثیم}
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 417 |
قالب : تفسیری |
موضوع اصلی : گناه |
گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی |
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
● تکذیب قیامت -
محمد سجاد ابراهيمي
این آیه می گوید که مکذبینی که در آیه قبل بیان شد، روز قیامت را به طور مداوم تکذیب می کنند.
زیرا فعل مضارع دلالت بر استمرار عمل دارد.
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تدبر شخصی |
قالب : تفسیری |
موضوع اصلی : مکذبین |
گوینده : محمد سجاد ابراهیمی |
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
● صفات مکذبین معاد -
محمد سجاد ابراهيمي
این آیه می گوید که تعدی از حدود الهی و عادت داشتن به گناه باعث تکذیب معاد می شود. زیرا بی توجهی به احکام الهی و نافرمانی از آنها روحیه استکبار را در انسان زنده می کند و باعث می شود که به تکذیب معاد برسد.
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تدبر شخصی |
قالب : تفسیری |
موضوع اصلی : مکذبین |
گوینده : محمد سجاد ابراهیمی |
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
● تکذیبگرى گناهکاران -
نيره تقي زاده فايند
تنها تجاوزگران و فرورفتگان در گناه، به انکار قیامت کشانده مى شوند.
و ما یکذّب به إلاّکلّ معتد أثیم
مراد از «اعتداء» (تجاوزگرى) نادیده گرفتن حدود الهى است. «أثیم» مبالغه در «آثم» است (مصباح); یعنى، کسى که در گناه زیاده روى مى کند.
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر راهنما |
قالب : تفسیری |
موضوع اصلی : تکذیب |
گوینده : نیره تقی زاده فایند |
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
● عوامل مؤثر در عقیده -
نيره تقي زاده فايند
رفتار انسان، باورهاى او را تحت تأثیر قرار مى دهد.
و ما یکذّب به إلاّکلّ معتد أثیم
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر راهنما |
قالب : تفسیری |
موضوع اصلی : مدیریت |
گوینده : نیره تقی زاده فایند |
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
● وَ ما یُکَذِّبُ بِهِ إِلاَّ کُلُّ مُعْتَدٍ أَثیمٍ -
عليرضا يعقوبي سورکي
آنانکه کارشان به تکذیب کشیده شده همان کسانی هستند که اهل فجور و تجاوز از حدود بودند
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تدبر در قران |
قالب : تفسیری |
موضوع اصلی : سوره مطففین |
گوینده : علیرضا یعقوبی سورکی |
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.