1) دو قطره آب که به هم نزدیک شوند، تشکیل یک قطره بزرگتر میدهند...
اما دوتکه سنگ هیچگاه با هم یکی نمی شوند !
پس هر چه سخت تر و قالبی تر باشیم،
فهم دیگران برایمان مشکل تر، و در نتیجه
امکان بزرگتر شدنمان نیز کاهش می یابد...
آب در عین نرمی و لطافت در مقایسه با سنگ،
به مراتب سر سخت تر، و در رسیدن به هدف خود
لجوجتر و مصمم تر است.
سنگ، پشت اولین مانع جدی می ایستد.
اما آب... راه خود را به سمت دریا می یابد.
در زندگی، معنای واقعی
سرسختی، استواری و مصمم بودن را،
در دل نرمی و گذشت باید جستجو کرد.
گاهی لازم است کوتاه بیایی...
گاهی نمیتوان بخشید و گذشت...
اما می توان چشمان را بست وعبور کرد
گاهی مجبور می شوی نادیده بگیری...
گاهی نگاهت را به سمت دیگر بدوزی که نبینی....
ولی با آگاهی و شناخت
و آنگاه بخشیدن را خواهی آموخت
[ نظرات / امتیازها ]
1) به دنبال آمدن " عبس " و " الرحمن الرحیم "
تنافر زیاد " رحم " با " عبس " مذموم بودن عبوسی را ابتداء به صورت شدید نشان می دهد .
[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]توضیح : بسم الله
صفات الرحمن و الرحیم ، هر دو از رحم مشتق شده اند و اگر صیغه مبالغه هم نباشند ؛ وجود ماده "رحم " در آنان نشان دهنده یکی از صفات بسیار خوب ، مهم و بارز خدوند است .
" عبس " با " رحم " تفاوت بسیار دارد ، یعنی : اگر رحم چند درجه از بی تفاوتی بالاترست ؛ عبس چند درجه از بی تفاوتی پایینترست .
آمدن این دو پشت سرهم ، از ابتدا در ذهن خواننده ایجاد تعجب و سؤال می کند .
الرحمن الرحیم عبس .
مانند اینست که در فارسی - مثلا - بگوییم : در خانه دانشمند محققی بیشعور فرزندش ...
[ بستن توضیحات ] [ نظرات / امتیازها ]
1) وجود نقص در اعضا انسان ها عیب نیست.
ما در مواجه با این انسان ها باید به عنوان نشانه ای بگیریم
جهت یادآوری و شکرگذاری خداوند متعال برای برخورداری از نعمت سلامتی جسمی
هر مخلوق خدا نشانه ای است از الطاف پروردگار در حق مخلوقاتش
[ نظرات / امتیازها ]